Preview

Problems of AgriMarket

Advanced search

СТРАТЕГИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ В УПРАВЛЕНИИ ПРЕДПРИЯТИЕМ СФЕРЫ АПК

Abstract

The need to conduct a strategic analysis, which is the main tool in development and justification of the economic entities development strategy, which is the main tool in the development and justification of the development strategy of economic entities has been presented. The views of the researchers on consideration of the essence and content of strategic analysis have been systemized. Its relevance as an integral tool of the factor of effective management of economic entities in the sphere of AIC has been considered, and advantages have been analyzed. Types of the gap between the need for strategic analysis and the possibilities of its practical implementation have been revealed. Its purpose, objectives of the activity of the enterprise have been identified, basic elements, components of the agribusiness entity have been determined. The AIC enterprise as an object of strategic analysis, representing an institutional system that functions and develops in an institutional environment and types of strategic analysis have been considered: particular and complex, the ability to interpret the strategic position of the agribusiness entity as a result of strategic analysis.

About the Authors

Н. Баранова
Костанайский государственный университет им. А. Байтурсынова
Kazakhstan


А. Абдикадирова
Комитет науки Министерства образования и науки Республики Казахстан
Kazakhstan


References

1. Баранова Н.А. Формирование стратегии развития сельскохозяйственного предприятия // Проблемы агрорынка. - 2017. - №4. - С. 98-104.

2. Бахмарева Н.В., Селиванова Т.А. Стратегический экономический анализ // Учет, анализ и аудит: проблемы теории и практики. - 2015. - №15. - С. 26-34.

3. Жангирова Р.Н. Проблемы устойчивого развития аграрной сферы Казахстана // Проблемы агрорынка. - 2015. - № 4 - С. 59-64.

4. Тогжигитова К.Б. Задачи стратегического планирования в снижении рисков сельскохозяйственных предприятий // Проблемы агрорынка. - 2016. -№1. - С. 60-64.

5. Зенкина И.В. Предпосылки развития, основные задачи и принципы проведения стратегического анализа в современных российских условиях. - Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 5: Экономика. - 2011. - №4(87). - С. 300-307.

6. Шичиях Р.А., Сычанина С.Н., Смоленцев В.М. Современный стратегический анализ: учебное пособие. - Краснодар: КубГАУ, 2015. - 252 с.

7. Бармашова Л.В., Викторова Т.С. Стратегический менеджмент: учебное пособие, том 6. - Вязьма: РИЦ ВФ ГОУ МГИУ, 2012. - 495 с.


Review

For citations:


 ,   . Problems of AgriMarket. 2018;(1):45-52. (In Russ.)

Views: 206


ISSN 1817-728X (Print)
ISSN 2708-9991 (Online)