Ауыл шаруашылығындағы маркетингтік сату механизмдері
https://doi.org/10.46666/2025-2.2708-9991.04
Аңдатпа
Андаптама. Мақсаты - агроөнеркәсіптік кешенді дамытуға маркетингтік сату технологияларын енгізу ауыл шаруашылығы өндірісінің экономикалық тұрақтылығын қамтамасыз ету болып табылады және тауарларды өндіру, өткізу және нарыққа жылжыту туралы шешімдер қабылдауды ғылыми негіздеуге мүмкіндік береді, нарықтық жағдайды барабар бағалауға және болжауға, Агроөнеркәсіптік кешендегі бәсекелестік стратегиясы мен тактикасын әзірлеуге мүмкіндік береді
Әдістер - осы мақаланың авторлары жүргізген зерттеудің әдіснамасы ретінде аналитикалық тәсіл қолданылды, оған мыналар кіреді: сауалнама және талдау жүргізу.
Нәтижелер - агроөнеркәсіптік кешенде маркетингтік технологияларды қолдану мәселелері Жаһандық әлемдегі ауыл шаруашылығының бәсекеге қабілеттілігіне әсер етудің негізгі факторы болып табылады. Аграрлық сектор мен ауылдық аумақтарды дамытудың басымдығы ауыл шаруашылығы өнімдері мен азық-түлік өндірісінің адам өміріндегі айрықша маңыздылығымен анықталады. Агроөнеркәсіптік кешендегі сату саясаты озық ғылыми әзірлемелер мен өндірістік қызметтегі тәжірибенің жетістіктерін: тиімді технологиялар мен технологияларды, өнімдерді, тауарларды, қызметтерді, ұйымдастыру әдістері мен басқару әдістерін, жаңа нарықтарды және т. б. қарқынды пайдалануға негізделген.
Қазақстанның аграрлық саласындағы экономикалық өсу проблемасы қазіргі уақытта өте өзекті болып қалуда.
Қорытындылар - оны реформалау жағдайында маркетингтік сату технологияларын енгізу негізінде аграрлық секторды қалыптастыру және жетілдіру үлкен маңызға ие. Сыртқы және ішкі қатерлердің жай-күйіне қарамастан, азық-түлік қауіпсіздігі мәселелері кез келген мемлекет үшін басты мәселелердің бірі болып табылады. Қазіргі заманғы маркетингтік технологиялардың даму деңгейімен және ғылымды көп қажет ететін өнімдердің әлемдік нарықтағы жағдайымен елдің ұлттық қауіпсіздігі де айтарлықтай байланысты.
Авторлар туралы
А. Э. АйтжановаҚазақстан
Айтжанова Айгуль Эдиловна - экономика ғылымдарының кандидаты, қауымдастырылған профессор; «Менеджмент және маркетинг» кафедрасының доценты;
050022 Муратбаева көш., 200, Алматы қ.
Л. С. Нұрпеисова
Қазақстан
Нурпеисова Лейла Сатыбалдиевна - экономика ғылымдарының кандидаты, профессор; «Менеджмент және маркетинг» кафедрасының профессоры,
050022 Муратбаева көш., 200, Алматы қ.
А. Көшекбаев
Қазақстан
Кушекбаев Астам – негізгі автор; «Маркетинг» кафедрасының Ph.D докторанты,
050060 Розыбакиева көш., 227, Алматы қ.
Әдебиет тізімі
1. Krishnaveni, C. Agricultural marketing: Principles, Practices, and Perspectives / C.Krishnaveni, A.Saravanan.- Дюссельдорф: LAP LAMBERT Academic Publishing, 2024.-100 p.
2. Стукач, В.Ф. Развитие аграрного сектора как фактор обеспечения продовольственной безопасности Казахстана в условиях ЕАЭС / В.Ф. Стукач, А.С. Байдалинова, Р.Е. Сулейманов // Экономика региона. – 2022. –№ 18(1). – С. 223–236.
3. Skiba, R. Agribusiness Management in Sustainable Agricultural Enterprises / R. Skiba. - Лондон: After Midnight Publishing, 2024. - 404p.
4. Bac Truong, C. Revisiting rural economic structural transformation from the viewpoint of regional linkages / C.Bac Truong // Economy of Region. - Vol. 18. - Issue 2. - 2022. - P. 312–323.
5. Serrano, R. Internationalization and performance in agri-food firms / R.Serrano, M. Fernández-Olmos, V.Pinilla // Spanish Journal of Agricultural Research. 2019.-N. 16(2).- P. 459–470.
6. Timberlake, M. The world-system perspective and urbanization.- В кн. The Globalizing Cities Reader / M. Timberlake.- Лондон: Routledge, 2022.- P. 77–82.
7. Сатыбалдин, А.А. Концептуализация развития сельских территорий / А.А. Сатыбалдин, А.Т. Тлеубердинова, К.В. Кулик // Экономика: стратегия и практика.- 2021.- N 16(3).- Р- 6-21.
8. Smith, A. An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations / A.Smith. – Oxford: Oxford University Press, 2022. - 688 p.
9. Malthus, T.R. The experience of the population law / T.R. Malthus.- 2020.-N 1(2).- P.132-147 .
10. Полбицын, С.Н. Роль предпринимательства в устойчивом развитии сельских территорий России / С.Н. Полбицын // Экономика региона. – 2021. – Т. 17. – № 2. – 619с.
11. Миронов, В.В. О диагностике текущего состояния российской экономики и среднесрочных перспективах ее роста / В.В. Миронов // Вопросы экономики.– 2019. – № 2.– С. 5-35.
12. Цыпкин, Ю.А. Основы маркетинга в агропромышленном комплексе / Ю.А. Цыпкин.- М.: Изд. Междунар. ассоциации агромаркетинга, 2022. – 211 с.
13. Sisto, R. Agri-food Exports and Challenges of Foreign Markets for a Small region: a Network Approach / R. Sisto, A. Marseglia, E.Sica //Economy of Region. – 2021.-N 17 ( 2).- P. 607-618.
14. Ушачев, И.Г. Научные подходы к совершенствованию государственного регу-лирования в АПК на современном этапе // И.Г. Ушачев, В.В. Маслова // АПК: Экономика, управление. – 2022. – № 4. – С. 3–10.
15. Кривенко, Н.В. Импортозамещение как инструмент стабилизации социально-экономического развития регионов / Н.В. Кривенко, Д.С. Епанешникова // Экономика региона. – 2020. – Т. 16. – № 3. – С. 765–778
Қосымша файлдар
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Айтжанова А.Э., Нұрпеисова Л.С., Көшекбаев А. Ауыл шаруашылығындағы маркетингтік сату механизмдері. Аграрлық нарық проблемалары. 2025;(2):47-57. https://doi.org/10.46666/2025-2.2708-9991.04
For citation:
Aitzhanova A.E., Nurpeisova L.S., Kushekbayev A. Marketing mechanisms of sales in agriculture. Problems of AgriMarket. 2025;(2):47-57. (In Kazakh) https://doi.org/10.46666/2025-2.2708-9991.04