Preview

Problems of AgriMarket

Advanced search

РАЗВИТИЕ КОРПОРАТИВНОЙ КУЛЬТУРЫ

Abstract

The issues of the importance of management culture, caused by acceleration of changes in the environment, emergence of new customer requests, have been considered. The author reveals that corporate culture distinguishes one organization from another and predetermines the success of functioning in the long term, and allows to ensure its profitability by improving management, educating attitudes towards it, which will increase the efficiency of production management and improve quality of activity. Criteria for management of corporate structures to increase the effectiveness of their activities, which mechanism is related to the balance of economic interests of the subjects of integrated associations that provide economic growth, have been outlined.

About the Author

Е. Кушекбаев
Алматы Менеджмент Университет
Kazakhstan


References

1. Василенко С.В. Корпоративная культу-ра как инструмент эффективного управления персоналом / С.В. Василенко. - М.: Дашков и К, 2013. - 136 c.

2. Лайкер Д. Корпоративная культура Toyota: Уроки для других компаний / Д. Лай-кер. - М.: Альпина Паблишер, 2016. - 354 c.

3. Макеев В.А. Корпоративная культура как фактор эффективной деятельности орга-низации - М.: Ленанд, 2015. - 248 c.

4. Кеникстул В., Воронин Е. Методика оценки управляемости сельхозпроизводства // АПК: Экономика и управление. - 2014. - №5.- С. 29 -34.

5. Горелов А.Н. Концепция управления затратами в сельскохозяйственных предпри-ятиях // Проблемы агрорынка. - 2014. - № 4. - С. 26-31.

6. Лытнева Н.А., Смирнова Я.В. Эффек-тивное управление инновационно-инвестиционным потенциалом организации на осно-ве системы мониторинга // Международный журнал прикладных и фундаментальных ис-следований. - 201. - № 4. - С.785 - 788.


Review

For citations:


  . Problems of AgriMarket. 2017;(1):176-180. (In Russ.)

Views: 124


ISSN 1817-728X (Print)
ISSN 2708-9991 (Online)