Preview

Problems of AgriMarket

Advanced search

ФУНКЦИОНИРОВАНИЕ СБЫТОВОГО КООПЕРАТИВНОГО СЕКТОРА СЕЛЬСКОХОЗЯЙСТВЕННОЙ ПРОДУКЦИИ

Abstract

The influence of the State on sales of grain and grain products has been explored. Important directions of development of interregional relations providing favorable conditions for economic entities on market, competition between them have been outlined; implementation of interregional integration by grain market subjects based on the direct relations and contractual relations. It is noted that market regulation system at regional level should be based on economic methods, and take into account local characteristics and characteristics, based on financial and material resources. It is emphasized that agreements can be install in the form of long-term contracts on supply of grain for State needs, conclusion of long-term intergovernmental and interregional contracts, creation of integrated associations of vertical and horizontal types. Grain policy which should be aimed at providing producers with opportunities to participate on domestic, national and international markets has been presented. The cooperative marketing policy of foreign countries in which marketing and marketing-processing cooperation of farmers has a multi-stage industry structure based on the principle of horizontal-vertical cooperative integration has been considered.

About the Authors

С. Мизанбекова
Казахский национальный аграрный университет
Kazakhstan


Ж. Мизанбекова
Казахский университет технологии и бизнеса
Kazakhstan


К. Жуманазаров
Казахский университет технологии и бизнеса
Kazakhstan


References

1. Акимбекова Г.У. Егизбаева Г. Стратегия развития сельскохозяйственной кооперации в Казахстане //Проблемы агрорынка. - 2017. - № 1. - С.92-96.

2. Фридман, Лоуренс Дж; Фьюри, Р. Тимоти. Новые каналы сбыта - главное преимущество компаний.- М.: Огни, 2011.- 352 c.

3. Шнаппауф,Рудольф. Практика продаж. Справочное пособие по всем ситуациям в сбыте. - М.: Интерэксперт, 2014. - 448 c.

4. Нарынбаева А.С.Совершенствование сбыта сельскохозяйственной продукции и продовольствия в Казахстане // Вестник КРСУ. - 2014. - Т. 14- № 3. - С. 175-178.

5. Харитонов Н. Развитие кооперативной теории и практики в России. //АПК: экономика, управление. - 2016. - №10. - С. 35-42.

6. Оразтаева З.Б.,. Байдаков А.К. Особенности развития кооперации в аграрном секторе Республики Казахстан //Проблемы агрорынка. - 2017. - № 2. - С.135-140.

7. Сердобинцев Д.В., Лысова Т.А. Алешина Е.А. Формирование механизма кооперационных процессов в агропромышленном комплексе регионов //Фундаментальные исследования.- 2016.- № 10.- Ч.1.- С. 201-206.

8. Захарова Ю. А. Методы стимулирования сбыта. М.: Дашков и Ко, 2012. - 120 c.


Review

For citations:


 ,  ,   . Problems of AgriMarket. 2018;(1):149-155. (In Russ.)

Views: 189


ISSN 1817-728X (Print)
ISSN 2708-9991 (Online)