Preview

Аграрлық нарық проблемалары

Кеңейтілген іздеу

Қазақстан Республикасында нан және нан-тоқаш өнімдеріне сұранысты, тұтынуды қалыптастыру

https://doi.org/10.46666/2022-1.2708-9991.13

Толық мәтін:

Аңдатпа

МақсатыҚазақстан Республикасының нан және нан-тоқаш өнімдері нарығының маңыздылығын анықтау. Әдістері – талдау, синтез, салыстыруды топтау.

Нәтижелерстатистикалық деректер негізінде нан және нан-тоқаш өнімдері нарығының соңғы бес жылдағы серпінінде дамуына талдау келтірілген. Авторлар нан нарығының халықтың көпшілігінің маңызды азық-түлік өнімі ретіндегі стратегиялық маңыздылығына назар аударған. Нан-тоқаш және ұн өнімдерін өндірудегі республика өңірлерінің үлес салмағы қаралған. Саладағы тиімділікті төмендететін факторлар зерттелген. Динамикада өндіріс көлемінің біркелкі еместігі байқалады. Нан және нан-тоқаш өнімдерін өндіруде айтарлықтай үлес қосатын аймақтар анықталған. Жан басына шаққандағы номиналды ақшалай кірістер мен халықтың ең төменгі күнкөріс деңгейінің нан мен нан өнімдеріне сұраныс деңгейіне әсері анықталған. Елдегі нанның құны және осы өнімге және саланың дамуына баға деңгейін анықтайтын факторлар туралы ақпарат берілген.

Қортындыжүргізілген талдау мен зерттеу нәтижелері негізінде авторлар нанның өнеркәсіптік өндірісі көлемінің төмендегенін және оның бағасының көтерілгенін, оның өз наубайханалары бар супер – және гипермаркеттер желілерінде белсенді дамып келе жатқанын атап өткен. Жалпы алғанда, нан мен нан-тоқаш өнімдерін өндірудің ғана емес, сонымен бірге даму перспективалары сала өнімдерінің бәсекеге қабілеттілігін арттырумен және оның экспорттық әлеуетінің өсуімен байланысты өнеркәсіптің тұрақтылығын атап өтуге болады.

Авторлар туралы

А. Б. Айдарова
М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті
Қазақстан

 экономика ғылымдарының кандидаты; «Экономика» кафедрасының профессоры

160012 Тауке хан даңғ., 5, Шымкент қ., Қазақстан 



С. М. Абдіхалық
М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті
Қазақстан

 магистрант 

160012 Тауке хан даңғ., 5, Шымкент қ., Қазақстан 



Әдебиет тізімі

1. Aidarova, A. Food Security in the Republic of Kazakhstan in the Conditions of the Customs Union / A. Aidarova, E. Dosmuratova, A. Zhakeshova, S. Kuashbay, A. Kupeshev // Indian Journal of Science and Technology. – 2016. – n. 1. - P. 1-9.

2. Программа развития агропромышленного комплекса Республики Казахстан на 2017-2021 годы [Электронный ресурс].- URL: https://www.baiterek.gov.kz/ru/programs/gosudarstvennaya- programma -razvitiya-agropromyshlennogo- kompleksa- respubliki- kazakhstan- na-2017-2021(дата обращения: 14.01.2022).

3. Гриднева, Е.Е. Проблемы и перспективы развития рынка хлеба и хлебобулочных изделий в Республике Казахстан / Е.Е. Гриднева, Г.Ш. Калиакпарова, И.Е. Падалко // Проблемы агрорынка. – 2018. – №1. – С. 112.

4. Markhayeva, B. Strategic DecisionMaking in the Bakery Market: Experience of SMEs in Kazakhstan // 15th EBES Conference, Lisbon, Portugal, 2015. – Lisbon, 2018. – Vol. 4 – P. 2310-2316.

5. Послание президента РК «Казахстан в новой реальности: время действий» [Электронный ресурс].-URL: https://primeminister.kz/ru/address/0109202 (дата обращения: 14.01.2022).

6. Отчет национальной палаты предпринимателей РК «Атамекен» по результатам маркетингового исследования Производство хлебобулочных изделий в Республике Казахстан [Электронный ресурс].-URL: https://atameken.kz (дата обращения: 14.01.2022)

7. Кожахметова, Г.А. Проблемы обеспечения продовольственной безопасности Казахстана / Г.А. Кожахметова, О.В. Лашкарева // Вестник КазНУ. Серия Экономическая. – 2016. - №5. – С. 104.

8. Бельская, О.В. Рынок хлеба и хлебобулочной продукции/О.В. Бельская, И.Н. Лукьянова, Н.В. Петрова // Известия великолукской ГСХА. – 2016. - №1. –C. 39-44

9. Гизатова, А.И. Қазақстан Республикасының аграрлық азық-түлік нарығында сұраныс пен ұсынысты қалыптастыру / А.И. Гизатова // Проблемы агрорынка. - 2017. – № 1. – Б.79-86.

10. Ақан, Ж. Анализ состояния производства и потребления хлебобулочных и мучных кондитерских изделий в Республике Казахстан/ Ж.Ақан, К. Какенов // Вестник КЭУ: экономика, философия, педагогика, юриспруденция. – 2017. - №1. – C. 9-13


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Айдарова А.Б., Абдіхалық С.М. Қазақстан Республикасында нан және нан-тоқаш өнімдеріне сұранысты, тұтынуды қалыптастыру. Аграрлық нарық проблемалары. 2022;1(1):113-119. https://doi.org/10.46666/2022-1.2708-9991.13

For citation:


Aidarova A.B., Abdikhalyk S.M. Formation of demand, consumption of bread and bakery products in the Republic of Kazakhstan. Problems of AgriMarket. 2022;1(1):113-119. https://doi.org/10.46666/2022-1.2708-9991.13

Қараулар: 578


ISSN 1817-728X (Print)
ISSN 2708-9991 (Online)